tisdag, mars 13, 2007

Vårens fina blommor börjar ploppa upp runt hela vårt hus. Jag var tvungen att ta ett varv för att fota lite och det första jag hittade var en jättestor tistel med en liten blomma som tittade upp mellan bladen.
Det känns konstigt att vi ska gräva ut runt hela huset under sommaren för att dränera. Tänk alla lökar som ligger där i jorden och gläder oss varje vår och sommar. Måste fundera ut ett sätt att ta tillvara på lökarna så jag kan gräva ner dem igen!

Kiri ligger oftast under bordet när vi ska äta. Det trillar ofta ner saker att mumsa på. Särskilt från barnet!

Tjejerna tycker att det är mysigt att ligga nära varandra. Vi har varit borta hos en kompis idag och där fick de gå i löplina och det kom hundar förbi! Så när vi kom hem var de ganska trötta.

Annars har jag fått en hel del gjort idag! Yippie!

- Jag har sålt frysen jag la ut på Blocket.

-Städat hallen och rensat genom mina skor, slängde två kassar med skor! Skönt.

- Varit ute i trädgården och fotat.

-Tvättat 3 maskiner med tvätt och hängt upp lakanen UTE!

-Nästan fixat torktumlaren i källaren, så snart är det mindre hundhår i våra kläder!

-Varit och fikat hos en kompis

-Varit till Änglas grav och satt dit en lykta


Känns skönt att komma igång!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh så fina vårblommor ni har, nog för att våren kommit sig smygande till Rotebro (det är där vi bor nu, Pompe och jag), men SÅ mycker vår har vi då inte sett ännu!

Men det passar sig ju utmärkt då, om vi får komma till Norrtälje någon dag, då kan vi ju tjuvkika på era :)