tisdag, mars 27, 2007

En så´n dag!

OJ, klockan är bara 14 och det känns som att dagen har varit en evighet!
Det började redan när vi skulle gå upp imorse, Anders åkte till jobbet kl 07.00. Då satte sig jag och Hannes för att äta frukost. Jag behöver kanske inte påpeka att han närmar sig 2-års åldern?!? INGET jag satte fram till frukost dög. Allt slängdes direkt i golvet. Skrikandes. Hela tiden frågandes efter något annat. Är det någon som vet vad "Totti" kan betyda??? Det är inte "törstig". Vi var och tittade i kylskåpet flera gånger och trodde hela tiden att vi hade hittat vad han ville ha, men så fort vi satte oss till bords så skrek han bara och slängde allt i golvet. Tillslut bestämde jag mig för att då fick han väl ligga där på golvet och skrika.
Jag började plocka fram kläder som han skulle ha på sig i stället, men klä på sig visade sig vara en lika stor kamp som att äta frukost...
När jag väl fått på honom alla kläder så gick jag för att ta på mina kläder och när jag kom ut igen för att hämta Hannes till bilen, DÅ satt han och käkade på sin macka!
Nu var klockan 2 minuter i 8 och jag skulle vara på dagis kl 8.
Då tänkte jag att jag plockar väl in hundarna i bilen så länge så får han äta lite till på sin macka.
Sagt och gjort. Trodde jag!
SJÄLVKLART såg Ronja ett ögonblicks ouppmärksamhet på matte och betämde sig för att rusa iväg! In i grannens tomt och sen ner på vägen och bort över ängen!
Hannes ståendes i dörren utan skor på fötterna...
Kiri på väg in i bilen...
jag är sen!
  1. Ringa Anders och ha panik och inte vilja mer den här dagen!!!
  2. Kiri in i bilen.
  3. skor på Hannes och sätta i bilen.
  4. Hämta godis till Ronja
  5. Hämta en smällare (ojdå, vi har bara King Airbombs hemma... smäller HÖGT! klockan är 8...)
  6. Smälla av en smällare! Jag väckte definitivt de grannar som inte var vakna!!!
  7. Låsa dörren.
  8. Vänta på Ronja eller åka till dagis med Hannes???
Just då bestämde hon sig för att komma, för -dom skjuter ju i skogen!!!

Sen efter det var det bara att åka med Hannes till dagis, tala om att han bara hade ätit 2 pepparkapor och slickat på en macka till frukost, hämta Anders för att åka in till stan (läs Stockholm) där han skulle göra en provfilmning för en reklamfilm innan vi skulle åka till Danderyd för att träffa kurator och barnmorskor.

Nu just hemkommen känner jag att jag är helt slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stressen märks både på raderna och mellan. Själv har jag haft en avgrundsvecka så det gäller att inte spegla sig själv utan försöka spegla Herrens ljus.
Kram Kerstin