måndag, mars 12, 2007

Snacka om att man är knäpp ibland...
Jag har låst mig vid att jag inte kan skriva någonting här för jag har ju inte tagit så många bilder att det är något som är värt att lägga ut. Som att jag inte bara kan skriva text utan att lägga ut bilder.

Annars tyckte jag när jag satte mig vid datorn att jag har väl kanske inte heller något att skriva om för det har ju inte hänt nått, men det stämmer nog inte när jag tänker till.

Vi har faktiskt köpt soffa!Det blev den dyra från Mio i alla fall, den har ju ett tyg som vi kommer att kunna leva länge med och som bara är att torka av. Så vi får hoppas att den är så bra som de säger, den kostade ju ändå 10 000:- mer är soffan från IKEA.
Så nu måste vi få ändan ur och tapetsera om i storarummet! Soffan kommer om 6-8 veckor.Jag sitter just och tittar på ett gammalt program av "Koja till slott" och drömmer om att de kom hit och fixar allt vi vill ha gjort! Men just nu är det inte något av programmen som söker objekt… suck!

Så har jag ju köpt ny dator också! Den är så fin!!! och fungerar som den ska och allt går så fort! Jag tillockmed känner att jag kan skriva mycket fortare än vad jag brukar kunna göra! Nu ska jag bara lära mig att delete-knappen och enter-knappet sitter annorlunda än på gamla datorn.
Så i samband med att jag skulle installera allt på nya datorn fick jag för mig att rensa igenom den externa hårddisken som vi bara slängt in saker på ett tag. Det visade sig vara mycket mer arbete än vad jag trodde. Snacka om oordning! (Påminde mig om resten av huset…) Det fanns dokument och mappar som sammanlagt låg på ungefär 5-7ställen på hårddisken… men snart har jag ordning på allt!

Tänk att det är lättare att sitta i soffan och organisera om en hårddisk än att gå ner i källaren och rensa igenom allt som ligger där… eller att bara ta tag i garderoberna som vi inte längre får in mer kläder i om vi inte rensar bort en del…

Jag ska nog försöka sätta upp överkomliga mål. Det blir inget gjort för jag blir så stressad av allt som behöver göras. Jag får lista upp allt och sen försöka bestämma mig för att göra EN sak varje dag eller vecka.

Mer då?
Jo våren har anlänt med stormsteg så nu är hela trädgården en krigszon bestående av lera! Ronja har tappat (vilket är osant med tanke på att jag har fått borsta henne) hälften av sin päls så det ligger vita tussar i hela trädgården.

Vi planerar för att snart börja bygga hundgården och har funderingar på att bjuda in X antal av våra vänner och familj över en helg och få lite hjälp mot att vi fixar mat och trevligt sällskap.Visst vill ni komma!!!

Jag har en längre tid kännt lite avundsjuka mot en av mina systrar för att hon kan rita och måla så fint och har kännt en längtan att vilja försöka själv. Så jag har faktiskt försökt men misslyckats totalt! Jag har provat olika material och olika metoder men är inte nöjd! Då visade det sig sig att min andra syster också är jättebra på det här med att rita och måla!
Men så kom jag på: Alla ska inte kunna! jag får nöja mig med jag kan. Jag tycker det är väldigt roligt att fota så jag kanske ska utveckla det i stället. Så nu ska jag väcka sonen, ta på honom bra utekläder och gå ut och fota lite!

4 kommentarer:

Alex Resare sa...

Jag är helavis på alla som kan sjunga. Jag har precis nyligen börjat märka att det inte är helt meningslöst med andra kreativa talanger utan trodde att jag räknades som obegåvad på kreativitetsfronten eftersom jag inte kan sjunga.

Anonym sa...

Underbart att få höra och se hur livet lever och utvecklas i ord och foto.
Jag är rörd av att kunna delta i stort och smått. Hundgårdsbyggande kanske jag inteär med städa gillar jag när andan faller på.
Och glada vänners lag är aldrig fel.
Kram Mormor

Maria sa...

här finns lite inspiration ifall du och hannes vill ha en gemensam hobby! :)

Speed Painting with Ketchup and French Fries

Anonym sa...

Hjälper gärna till!
Kan säkert lära mig att bemästra hammare och vinkelhake.:)
Kram.