söndag, mars 18, 2007

Hot om hundragu...

Hela dagen igår gick åt till att bygga en tillfällig hundgård utanför huset. Och trotts att Anders hela tiden var ute i trädgården med hundarna och höll koll på Kiri lyckades hon den enda sekund Anders gick in i garaget för att hämta spik att ta sig ur selen för att ta en tur på byn.

Femte gången på fem dagar! Nu är det hot om Hundragu!!!

Grannarna börjar bli irriterade också, speciellt bönderna som inte vill ha henne på sina ängar då de håller på att förbereda för sådd och för oss går det bort flera timmar om dagen för att få tag på Kiri igen. Sen är det ju dethär med att alla djuren i skogen förbereder sig på att föda sina ungar...

Vi har dock bestämt att just för tillfället får Kiri ha dubbla försäkringar om att vara kvar i trädgården. Hon har Både den vanliga linan och är instängd i hundgården. Vi är inte helt säkra på om hon kan hoppa över stängslet eller inte...


Jag håller på att bygga om hemsidan till församlingen vi är med i och som Anders jobbar i. Men varje gång jag försöker ladda upp den nya sidan skiter det sig och jag vet inte vad som är felet. Han som har haft hand om sidan förut har bara laddat upp sidan direkt via ftp-sidan och jobbar bara med html-kod. Jag jobbar med FrontPage. Jag har aktiverat FrontPagen på servern men det går ändå inte. Irriterande är det! Jag får ringa till suporten imorgon antar jag.


Nu ska vi försöka hitta på något för att en grinig son ska få lite roligt denna dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Suck!!!
Hundar är gulliga ögonblick åt gången. Däremellan är det slit och mycket vardag. Många stunder har jag undrat hur jag kunde falla för yngsta dotterns längtan efter en egen liten kelgris. Ändå kan jag känna att det är väldigt mysigt också när huset väl är nystädat och vädret torrt och fint och hon ligger här så söt och go. Många kilometer har vi avverkat tillsammans och det är ju inte fy skam heller att bli lite "piskad" att ta den där kvällspromenaden när latmasken vill ligga i TV soffan och slö glo.
Lycka till med alla projekt.
Kerstin