onsdag, mars 14, 2007

De har börjat sola sig nu! De kallas för eldlus och bor framförallt vid fötterna av lindar. De lever i tusental och när solen är framme kommer de gärna fram och solar sig. Man kan inte utrotra dem hur som helst och vad jag vet finns inget mirakelmedel för att få bort dem.
De är JÄTTEÄCKLIGA!!!
När man står i närheten hör man hur det bara prasslar. Min granne brukar roa sig med att försöka trampa sönder så många hon bara kan. Behöver jag säga att de flesta träden i vår trädgård är lindar? Tackochlov bor de bara vid vissa av träden.
Kiri har börjat bo på balkongen om dagarna nu, vilket hon kommer att göra hela sommaren och sent in på hösten. Hon ligger där och kollar in allt som händer och kommer in nån gång då och då för att tala om vad som händer. Här ligger hon och tuggar på ett gott ben.
Vi tog en liten promenad ner till stranden i förmiddags också.
Kiri har sprungit hemifrån 2 gånger på 2 dagar. Så nu kollar vi på allvar på det här med att stängsla in trädgården och göra en hundgård.
Här är dagens skörd på ENA SIDAN av borstande av Ronja. Det är inte snö det man ser på resten av bilden, det är borstandet från igår! Varsågod alla fåglar!
Idag får jag inte mycket gjort. Har bara suttit vid datorn och byggt hemsida till Rodenkyrkan och lyssnat på min bok. Just nu läser jag Nobels Testamente. Det är skönt att återkomma till författare man läst förut. Skönt att läsa! Har saknat det.
Försöken med att komma igång med att faktiskt läsa mina böcker (Har en hel hög som ligger och väntar) har resulterat i att jag numer äger 2 bärbara CD-spelare, en MP3-spelare, trådlösa hörlurar förutom den vanliga stereon som vi redan har. Men nu har jag kommit igång med att läsa också!

1 kommentar:

Anonym sa...

De är verkligen jätteäckliga!
De bor även utanför Valsta församlingsgård och vi fick kalla dit anticimex som kom och sprutade och hade sig. De fanns nämligen överallt! :-(
De krälade inte bara utanför, utan kom in i hallen och tillochmed i mitt rum! Efter anticimex insats blev det bättre, tack och lov! :-)