onsdag, mars 07, 2007

Vi tänkte börja veckans först blogg med att utlysa en tävling!
Någon som vill gissa vad detta har varit? Förste man eller kvinna som gissar rätt får en puss av Ronja!
Vad gör man när man inte har ett eget bollhav? Man börjar med att samla ihop de tre bollar man har
lägger dem i lämplig behållare, mammas tvättkorg verkar perfekt!
och vipps har man ett eget bollhav! Hannes lekte länge!

Vi håller på att fixa till i Hannes rum och han är aldrig sen med att hjälpa till. Vad gör man inte för att få ordning sitt rum??? Här hjälper Hannes pappa med att montera en lådhylla som också ska fungera som trappa upp till den framtida borgen/sängen! Visst låter det kul?!
Jag har faktiskt börjat måla stolarna och bordet och i rena farten ett par hyllor också, så snart är det bara den berömda väggen kvar att måla... Har faktiskt sytt gardinena och fått upp dem!
Hundarna har också fått lite kul den här veckan!
Vi hittade en liten påse med gamla köttbullar i frysen som har stått i Hannes blivande rum när vi skulle frosta av den! Det kan man ju inte bara slänga, inte med två hungriga hundar i huset. Anders fick den stora äran att ge köttbullarna till hundarna!
Men lite kan de ju få jobba också!
När jag ändå var ute passade jag på att fota snödropparna som växer i snön så här när våren är på väg. Har tänkt flera dagar att jag ska fota och skicka in bilen till tidningen som har baksidan som en "Läsarnas bilder-sida". När jag nu tog mig för idag och precis hade skickat iväg bilden till tidningen så konstaterade jag att jag skulle ha gjort detta för flera dagar sen, för på dagens tidnings baksida hade någon annan fått med en nästan likadan bild...

3 kommentarer:

Maria sa...

Det ser ju ut som en typisk "dinosarius urhundmunius".

Härligt med snödroppar. Ska ut och kolla läget i områdets rabatter här sen. Sen när lusten faller på. Eller orken, eller både och.

Hanna sa...

Hannes bollhav var nog det roligaste jag sett på länge :)

Hoppas ni har det så gott ni kan!

TjAnders sa...

Och första pris går till:
(Tatarara...((trumvirvel))
MARIA!
Priset kan inhämtas direkt från Ronja vid tillfälle! Hoppas det blir snart!

Hanna! Så kul att se dig!
Hur lever livet?