söndag, juli 22, 2007

Veckan snart slut!

Snart kommer Anders hem! En hel vecka har gått nu och det känns lååångt!
Jag har försökt att aktivera oss så mycket jag kan och veckan har varit full av aktivitet.

Söndag: Vi var iväg på cirkus med Isabella och hennes mamma.

Måndag: Kommer jag inte ihåg vad jag gjorde... jo, jag var nog hemma och försökte plocka hallon!

Tisdag: Åkte vi och träffade en massa kusiner och sen vidare till Farmor och farfar för att ha kalas.

Onsdag: Åkte vi till Grislehamn och umgicks med LenaMarie hela dagen.

Torsdag: Vi var hos Isabella för de höll på att gjuta grunden till sitt nya gartage. Som ni kan se på bilderna så var det en jättestor rolig lastbil som man ju måste kolla in hos dem!

Men den var bara rolig i ungefär 5 minuter, sen var det roligare att gunga och leka.
De fikade också. Dricka med kapsyler på och lera som var macka.
När vi sen kom hem var det dags att vattna lite i trädgården. Hannes tyckte det var så roligt att spruta på allt att han började tvätta först min bil, sen sin egen traktor.
Så plötsligt tog han ett par steg mot mig och sprutade ner hela mig! När jag gicvk in för att byta kläder hörde jag att han började spruta vatten på hundarna och när jag rusade ut för att ta slangen ifrån honom så sprutade han ner mig en gång till!

Fredag: Förmiddagen gick åt till att försöka dammsuga av här hemma. På eftermiddagen fick vi fint främmande! Hanna och Carro kom på besök! Det var jättetrevligt och Pompe (En ganska liten Chihuahua) försökte leka med mina tjejer.
Kiri lyckades smita hemmifrån, så nu har vi provat att hennes halsband med telefonnummer fungerar som det ska!
Jag bjöd i allafall på riktigt god mat! Jag åt det hos LenaMarie i onsdags och ni vet ju hur det är när man äter riktigt goda saker, man vill gärna äta det snart igen! Det är nästan så jag ska ge er alla receptet! (Lägger in här nedanför.)

Lördag: Åkte vi till Ljusterö för att gå på marknad. Isabella och Hannes fick åka karusell. Isabella valde såklart en häst och Hannes en Tittilla! (Motorcykel) När karusellen var slut gick det såklart inte att få Hannes av motorcykeln! Det slutade med att kvinnan som körde karusellen fick hjälpa till att lyfta av honom. (Då var det hon som var dum och inte jag! Skönt!!)

Idag är det äntligen söndag och snart kommer Anders hem. Sen är han hemma nästan en vecka innan han åker på nästa scoutläger... En vecka in taget!

Gott recept på Lax:

Lax: Hacka ca 0,5 dl Hasselnötter, Blanda med en pressad vitlöksklyfta och lite smör. Lägg uppepå laxkotletter och in i ugn ca 20 min. 175 grader.

Sås: 1,5 dl cremefraiche, 1 msk majonäs, 1 msk mango chutney, rivet skal av en lime och pressa i lite av saften, hacka ihop basilika och blanda i. Låt stå en stund. Smaka av med salt och pepper efter behag.

Till: Stek på klyftor av rödlök och bladspenat. (Enligt recept ska det också vara sockerärtor eller bönor, men det struntade vi i) Salta och peppra och blanda i 1 msk med sambal oelek.
Om man vill kan man ha kokt potatis till.

1 kommentar:

Hanna sa...

Här ska det bjudas på mat minsann! Måste bara ragga upp någon lagomt trevlig dam att bjuda hem först :)