tisdag, juli 17, 2007

Kusiner, kusiner,kusiner!

Dagen b�rjade med att jag skulle leta fram en pryl till v�r kraschade h�rddisk. F�r att kunna g�ra det beh�vde jag mobilnumret till min sv�ger och f�r att f� tag p� det ringde jag syster, som svarade och sa att -"Jag �r just p� v�g till mammas och pappas kolonilott f�r att plocka hallon, har ni lust att komma och hj�lpa till?"
Ett s�dant erbjudande kan man ju bara inte missa! N�r b�da familjerna med barn var i Upplands V�sby och vi bara en timme ifr�n �r det ju bara att �ka! De bor i Link�ping och i Ume�!
Mamma var j�tteglad att f� se alla 6 barnbarn samlade. De lekte i badbas�ngen och fikade p� kolonilotten och hade j�tteroligt tillsammans! Skulle s� g�rna vilja visa er den roliga filmen jag har, men med tanke p� alla �ckliga m�nniskor som finns p� n�tet �r jag tvungen att avst�...


N�r vi v�l var p� plats i V�sby var jag ju bara tvungen att ta en tur till hundg�rden! Oh, vad jag saknar den!
H�r kommer lite bilder p� tv�tjejer som �r r�tt n�ja och tr�tta f�r att de sprungit s�!

Man l�gtar bara hur mycket som helt till att vi f�r upp staketet som vi har t�ngt s� att de kan f� str�cka ut och springa lite oftare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var verkligen en trevlig dag. Jag filmade också badet med glada barn och vilda tjut. Tänk vad lite vatten kan vara roligt. Det är sådana här dagar som ger näring och lust till mig för fortsatt vandring.
Hoppas nu att Anders hinner hem innan stormen som SMHI varnat för når Skåne ikväll.
Vi har tillgång till Norröra nu till veckan och även nästa vecka. Kanske kan vi ses där allihopa en gång till. Vet inte säkert hur det ser ut med resplanerna för Resares om de tar den här vägen hem.
Rolf har mycket att göra denna vecka i alla fall. Jag var faktiskt och hjälpte honom en stund i dag och det är roligt att se honom i så i farten.
Kramar Mormor Kerstin