fredag, juni 01, 2007

Utmaning

3 saker jag gör nu:
Sitter med sonens keps på huvudet
Väntar på varmvatten
Försöker kolla mailen, lyssna på nyheter och gnosa med sonen samtidigt (skulle vilja lyssna på min CD-bok också, men det får vänta)


3 saker jag kommer göra innan dagen är slut:
förhoppningsvis duscha (är snart en samhällsfara)
handla god mat för så lite pengar det bara går
olja in mitt nya matbordsben

3 saker som finns på mitt skrivbord:
(Har inget. Räknas köksbordet?)kamera och diverse DVD-filmer
resterna av frukosten
en vacker blombukett jag fått av maken

3 saker jag inte förstår:
hur vi kan smutsa ner så mycket kläder
Hur jag ska ha tid med att jobb
Varför jag aldrig hinner med allt jag faktiskt vill göra

3 saker jag kan:
laga jättegod mat
backa med släp
sy

3 saker jag inte kan:
köra motorsåg
organisera mitt hem (mycket för att maken har för mycket saker överallt som jag inte vet vad jag ska göra med…)
tänka mig att flytta från landet

3 saker jag vill lära mig:
bygga hus
odla i växthuset, tomater, kiwi och andra roliga saker
slänga allt som är onödigt i vårt liv

3 personer jag skulle vilja utmana:
min nuförtiden närmsta kompis, men hon har ingen blogg, Carina
linnros
huldra

Inga kommentarer: