tisdag, juni 05, 2007

Grodor och växthus

När jag fyllde år fick jag presentkort på Blomsterlandet. Det finns en vilja i mig att fixa i trädgården, men det måste få ta tid känner jag. Förra året startade jag glatt och satte en massa frön, som när de hade grott inte blev så mycket mer med. Många dog bara för att jag inte planterade om dem. Jag hade helt enkelt satt för många frön så jag tappade orken.
Men så i år köpte jag tre tomatplantor som någon i kyrkan hade dragit upp. Mer för att stödja att de gör så roliga saker. Men de har stått i mitt köksfönster och nu inser jag att om de inte ska dö så måste jag göra nått åt saken. Dessutom såg jag att min svägerska hade så fint i sitt växthus och de var de som gav mig blomstercheckarna.
Igår tog jag tag i saken och började riva ut allt i växthuset. Jag målade om hyllorna så det blev lite finare och nu håller vi på att gräva ut för att kunna fylla på med ny jord. Sen ska mina tre tomatplantor få ny chans och jag kanske köper en physalis. Men sen får det räcka för i år! Måste se om jag klarar av det. Pengarna räckte precis till ny fin jord och en ny bambukant till växthuset.
Jag har redan köpt en massa kryddväxter som står i krukor ute och mår gott och jag också som bara kan gå ut och klippa mig lite färska kryddor att ha i maten!

Men så var det det här med grodor...
Anders har en barnkör som ska spela upp sin schlagermusikal i morgon, Onsdag. Det är en riktig så´n riddare och pricesssaga. Till den har jag lovat att göra groddräkter. 10 stycken... Snacka om att skjuta på det man måste göra...
Jag vill bara gå ut och gräva färdigt i växthuset, sätter mig här för att sriva ett par rader när jag igentligen bara MÅSTE göra 10 groddräkter...
SÄTT IGÅNG NU!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är stum av beundran. Jag önskar att jag var lika företagsam. Och så önskar jag mig ett växthus.

Vi har också en tomatplanta. Vi var ju tvugna att köpa den när vi såg att sorten hette Elin.

Lycka till med grodorna. Jag vet inte om jag ens skulle kunna göra en enda.

Anonym sa...

En nyfiken en undrar ju naturligtvis hur det gick med de där grodorna? :-)