söndag, februari 03, 2008

Lite smått panik!

Jag skulle bara sätta på mig strumpor för att vi skulle gå ut i det fina vädret och åka pulka. Hannes rusar in i vårt sovrum och puttar igen dörren. Jag hör mig själv skrika NEJ! samtidigt som jag inser vad som händer. Vi har inget handtag på insidan av dörren...

vi var inlåsta i över en timme jag och Hannes

Moa i storarummet

Anders ska inte komma hem förrän nu ikväll ca kl 21.00. Det hände klockan 13 ungefär.
Efter att ha rusat runt hysteriskt och letat efter vad man kan använda att öppna dörren med så öppnade jag tillslut fönstret och började skrika "HJÄLP".
Jag tror inte en enda av grannarna var hemma.

Moa i storarummet
jag kunde se henne genom hålet i dörrhandtaget. Hon grät då och då.

Jag försökte med alla pennor, hårspännen, termometer, galjar... gnagde på en galje för att försöka få till den rätta storleken. Den gick bara runt sen i hålet...

Moa i storarummet

Tillslut kombinerade jag termometern och ett hårspänne. Jag tog i så med handen att jag fortfarande har jätteont i handen. Men vi kom ut!


Just nu håller Hannes på att amma sina tre nallar :)

1 kommentar:

Alex Resare sa...

Kära nån! En timme borde räknas som en vecka i normal tid om man har sitt spädbarn ensam i ett annat rum.

Skönt att du kom ut.

Jag och familjen är i Aftonbladet Söndag idag och imorrn förresten.