tisdag, februari 19, 2008

Håll tummarna!

Jodå, jag åkte också dit på magsjuka. Det kom inatt. Så idag fick Anders ta ut en pappadag på Moa för jag var helt spak halva dagen.

Annars har vi kommit igång och börjat röja och elda i de övre delarna av trädgården. Det är så skönt! Vi har röjt regält! Så nu ska vi bara få bort alla stora stockar så kan vi börja bygga hundgård. Jag vet två som kommer att tycka det blir himmelrike!

Vi har också tagit en liten sväng till i källaren och fått in en massa saker i nya förrådet, alltså inte bara slångt in som vi gjort förut "de här sakerna ska vara i det här rummet" utan faktiskt organiserat in i olika lådor och skrivit vad det är i lådorna! Ni kan inte ana hur mycket utklädningskläder och tyger vi har. Så nu ska jag påbörja att få in friluftprylarna där också. En liten del i taget så har vi nog fått ordning på källaren snart!

Jo, jag hittade nu äntligen kartongen med kökshanddukar som jag undrat i över två år var den tog vägen. Så nu har jag en hel banankartong med bara kökshanddukar, jag som bara haft typ 4 st de sista åren. Ska nog rensa igenom och göra mig av med en del av dem. Man behöver faktiskt inte så många.

Sen har jag gjort en jätterolig sak och jag vill att ni håller tummarna! Vi har skickat iväg ett jättelångt brev med ansökan om en massa saker som vi tycker att Äntligen Hemma kan komma hit och hjälpa oss med! De söker objekt just nu och vi har ju hur mycket som helst som vi vill ha gjort.

Vi får väl se!

2 kommentarer:

Maria - depict sa...

Åh, håller tummarna såklart!

Kul att elda, tråk med magsjuka.

Duktiga Annika sa...

Hoppas ni får snickar-Björn. ;)