söndag, november 04, 2007

Tänkte bara berätta lite snabbt...

Moa kom till världen kl 16.07 lördagen en 27 oktober. Hon vägde 3025 gr och var 48 cm lång.

Vi åkte in på natten mellan onsdagen och torsdagen för att vattnet gick, sen var det bara att vänta på att resten skulle komma igång, vilket det gjorde natten mot fredag, för att avta lika fort igen kl 06.30... "Snuvad på konfekten"!
Vi åkte ner på förlossningen på lördag ca kl 11.00 för att bli igångsatta och kl 16.07 kom hon!

Jodå, Hanna, vi har vetat länge att det skulle bli en tjej, (kunde inte låta bli att kolla på 3:e ultraljudet) och skogsmulle existerar självklart fortfarande! De har en jättebra hemsida där man kan gå in och göra en massa roliga saker! :D

Jag var på vårt 7:e ultraljud på onsdagen samma dag som jag sen åkte in med vattenavgång och då mätte de henne till ca 3500gr. (Det gör inget att hon inte vägde det!)

Sen har vi legat inne för att hon har gulsot och för att hon är född för tidigt vilket innebär ökad infektionsrisk. Hon föddes en dag innan hon var i 37:e veckan och gränsen går vid vecka 37...

Det har varit jobbiga dagar för mig att vara inlagd på sjukhuset med ett barn hemma som bara kan hälsa på men inte får sova över med oss. Det innebar att Anders behövde vara hemma med Hannes... Vi har gråtit floder varje gång de skulle åka hem.

Vi kom hem i fredags efter över 8 dagar på sjukhus.

Vi ska snart komma till att lägga in bilder så ni får se en söt tjej!

5 kommentarer:

Duktiga Annika sa...

Åh, vad roligt!! Grattis!:D

Hanna sa...

Allt grattis i världen :)
Ser fram emot bilderna!!

Anonym sa...

GRATTIS! Vi pratade just om att det var länge sedan ni skrivit på bloggen och att det kanske betydde just det som det betydde!

Grattis till MOA! Jag är så glad för er skull!

Anonym sa...

Grattis TJ!! Vad skönt att höra att allt gått väl, även om jag förstår att det varit jobbigt att stanna kvar på sjukhuset utan man och storebrorsan. Längtar efter bilder!
Stora kramar, Lotta L

Anonym sa...

Grattis!
och välkommen till världen Moa!
Jag har också undrat lite på sistone då jag inte sett något på bloggen... va härligt! En bamse kram till er!