måndag, november 19, 2007

Jag har ett barn fast vid mitt bröst

BOKSTAVLIGEN!
När vi var på BWC i onsdags konstaterade vi att Moa hade gått upp inte mindre än 410g på en vecka! (Det är supermycket om man bara väger drygt 3 kg!) Vi bestämde då också att jag skulle sluta att ge extra tillägg förutom det hon ammar av mig.
Superänkelt!... om hon bara kan få in i sin hjärna att hon borde vara mätt efter att jag har ammat henne! Hon kan ligga halva förmiddagen och småäta med typ en timmes mellanrum, sen likadant på kvällen. Alltså, jag kan börja ge henne mat kl 17 och sen med jämna mellanrum fram till 23-24 på natten. Tillslut ger jag ändå lite extra i flaska för att få sova någon gång!

Hannes klagade aldrig på min mjölk, eller att han aldrig blev mätt på den. Det var snarare tvärtom att han kunde äta tills han spydde, för att sen vända sig till brösten och börja äta igen. Efter ett par veckor började vi stoppa i honom en napp! Det har vi gjort med Moa också, men hon blir liksom inte nöjd...


Jag börjar känna mig som en vandrande mjölkfabrik.

Inga kommentarer: