onsdag, november 21, 2007

Suck...

Hämtade Hannes på dagis idag och han var täckt av lera från sandlådan. Det är OK, det är normalt! Men idag var det så mycket att jag beslöt mig för att slänga jackan och byxorna i tvättmaskinen när jag kom hem.
Nu var jag ner i källaren för en stund sen för att slänga över allt i torktumlaren så att det är torrt till i morgon bitti.
ALL sand från sandlådan satt kvar på kläderna! I klumpar. Jag ljuger inte!
Jag fick ta upp allt till duschen för att få bort det så att jag sen kunde torka kläderna. När jag stod och vred ur vattnet var det fortfarande brunt. Jag hatar sanden ifrån sandlådan, den sitter verkligen fast! I allt!
Jag kan inte heller klaga på tvättmaskinen som faktiskt är helt ny!

Nu får jag tvätta om tvätten som gick tillsammans med hans ytterkläder, de känns verkligen inte rena.

Vi köpte Året Runt, bara för att det var med en skiva med julsånger insjungna med Adolf Fredriks musikklasser. När jag satt och lyssnade på den var det flera gånger jag sa "Oooooo! falskt!!!".
Jag sa sen till Anders att om vi hade sjungit så falskt och otajt som de gör på den här skivan hade vår musiklärare skällt ut oss efter noterna vi höll i! (Eller rättare sagt, hon ville att vi aldrig höll i några noter, vi skulle kunna allt utantill.)
Men annars var det en ganska trevlig skiva med en hel del nya julsånger. Återstår att se om man kan få tag på en av Carolas nya skiva; Jul i Betlehem 2:)

Inga kommentarer: