söndag, maj 06, 2007

Stort barn!

Min mamma brukde skryta om att jag stekte köttbullar själv för först gången en gång när hon hade fått ryggskott när jag var 3 år gammal.
Men nu kan jag skryta om att min son kokade sin första gröt när han var bara nästan 2 år! Med största koncentration och bara lite hjälp från min sida stod han där vid spisen och rörde och rörde! Sen att han la upp en massa gröt på sin tallrik, men nästan inte åt något är ju en helt annan sak!
Vi hade kul när vi lagade maten i alla fall.
Annars är det just nu nästan bara en annan sak som gäller i dety här huset; Riva tapeter!
De ringde i fredags morse och talade om att vår nya soffa levereras på MÅNDAG!!!
Vi kommer väl inte att hinna ta bort all tapet, spackla och tapetsera om innan måndag, men vi kan ju se hur långt vi hinner.
Så nu ska vi bara ringa Roffe och kolla när han kan komma:) Det är han som ska hjälpa oss att bredspackla väggarna.
Just nu sitter jag och Hannes och väntar på att Linus och Sofie ska komma! Det ska bli kul att leka med dem!

1 kommentar:

Hanna sa...

Stora karln minsann!

Jo jag blir stor jag också. Eller större i alla fall. Inte för att det spelar någon roll. Jag är ju ändå alltid yngst :)