torsdag, oktober 11, 2007

Yippie!!!

Ibland är det bra med försäkringar!!!
Man tycker att man betalar och betalar men aldrig får ut nått av det! Men nån gång betalar det sig!

I Somras när vi badade lite väl mycket för min smak så var det ju en del saker som "Badade" med oss såsom mobiltelefon, digitalkamera, bilnycklar och lite sängkläder som försvann. Sen dess har vi varit "På väg" att göra något åt det via någon försäkring. Särskilt digitalkameran har jag verkligen saknat, det är inte riktigt lika enkelt att "slänga fram" den stora kameran. Ett stort problem har varit att jag snart letat ihjäl mig efter ett kvitto på kameran och inte hittat något...

Idag var Anders in på El-Giganten. När han ändå var där så frågade han: -Jag har inte köpt en digitalkamera här???
De kollade hans kontokort och JO! Han har köpt kameran där!!! De tog fram ett kvitto och det visade sig dessutom att vi har 3 års garanti på kameran!!! Det är bara att lämna in den och få en ny!
Kan man annat än att jubla?!!?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! :-) Jag brukade också täckna sådana där "tappa i sjön, eller köra över med bilen"-försäkringar (efter att en gång just ha tappat mobilen i sjön under en paddling), men nu har jag börjat tveka lite... mycket täcks ju av drulleklausulen vi har i hemförsäkringen... men då är det ju självrisk... jaja, det är mycket om och kring det där... men än en gång: Grattis. Bara att se glad ut när man har flyt sådär... (var jag inte rolig nu, så säg?) ;-)