torsdag, oktober 18, 2007

Hicka...

så fort jag sätter mig ner får bebisen i magen hicka... och börjar krumbukta sig. Det är nästan så jag blir smått illamående av att magen är orolig hela tiden, men jag har inte ork att hålla mig igång hela tiden heller.
Natten har varit lång och väldigt jobbig. Hannes vägrade att somna i sin säng igår så det var bara att kapitulera och låta honom ligga i vår.
Min kropp börjar bli väldigt trött på att ha varit gravid i snart 18 månader, med bara drygt en månads uppehåll och mina höfter värker hela nätterna. Jag kan nästan bara sova på sidan, för så fort jag lägger mig på rygg somnar mitt vänsterben och det är nästan värre känsla än att höfterna värker. Dessutom kan jag bli smått illamående av att sova på rygg.
Hundra gånger har jag varit på väg att gå över med Hannes i sin säng inatt, men varje gång jag vänt på mig för att börja resa mig har han gnytt.

Idag fick Hannes följa med till pappas jobb och vara med på barnsången. Det var ganska länge sen. Han pratade hela vägen in till stan om att han skulle sjunga "Krokodilen" och vi pratade om att han kunde rörelserna och att han skulle sjunga med alla barnen, men när vi väl satt där vart han jätteblyg och varken sjöng eller rörde sig.

Sen åkte vi och handlade och hittade grytbitar till väldigt bra pris på Willys, så ikväll blirdet något jag har gått och längtat efter länge! Dillkött med kokt potatis. Att man kan dra sig för att göra något så gott och enkelt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, dillkött!!!

Anonym sa...

Brrr... Dillkött! :-|
:-)

Anonym sa...

Åh, dillkött. Det får jag aldrig äta. (se nedan).

Anonym sa...

Ovan, var det visst! :-)

Duktiga Annika sa...

Har aldrig ätit dillkött. Vem vill bjuda mig på dillkött? :)