lördag, oktober 20, 2007

Man ska välja bra svärföräldrar!

Idag har vi haft storstädning!
Det vill säga, mina svärföräldrar har varit här och hjälp till lite inför hösten (och att det snart kommer en liten tjej). Svärmor har putsat alla mina fönster och damsugit ORDENTLIGT överallt. Under soffan och så.
och svärfar har gjort en massa saker i källaren och ute. Han har bland annat ökat upp trycket på vårt vatten. (Sånt där som man inte ens fattar att man ska göra...)
Själv har jag städat hela sovrummet och tillochmed dammtorkat allt! Så i farten dammtorkade jag sen resten av huset också.
Vi fixade till spjälsängen också så att jag ska kunna ha den precis brevid min säng och bara ska kunna "fösa över" lilltjejen sen till sin säng. Hannes har provhoppat spjälsängen och tillochmed Kiri har provlegat sängen... (hittade henne just sovandes i den...) så nu är det ingen tvekan om att jag ska tvätta madrassen! Hon hade inte direkt rena tassar när hon hoppade upp i spjälsängen. Suck!

Anders är på konfläger hela helgen så det är tur att mina svärföräldrar kommer och är här lite. Speciellt som jag ofta känner just nu att jag inte alltid har fullt ork att ha Hannes själv hela dagar. Det finns inte kraft kvar i kroppen. Och det sätter sig på stubinen!

Apropå "kroppen" så avslutade svärmor kvällen med att massera mina fötter! De ser ut som KajsaAnkas fötter och tårna ser ut som prinskorvar. Om jag hade en kamera skulle jag fota så ni skulle få se!

Förhoppningsvis kommer den nya kameran vilken dag som helst! Jag saknar verkligen den lilla kameran. Det är jättomständigt att ta fram den stora kameran!

Vi diskuterade julklappar. Vi har börjat prata i familjen om att det bara ska köpas någon klapp till de minsta barnen, inget till oss andra. Det låter ju vettigt! Det finns inte pengar till att ge saker till alla.
Jag tycker det är skönt!
Så då sa jag att en sån här dag som mina svärföräldrar just har gett oss är ju som en julklapp! Snacka om present att det kommer någon som putsar alla ens fönster och som fixar en massa tunga saker ute och som står och klyver ved en timme! Det slår en skål eller annan sak med hästlängder!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nejmen alltså. Vet vi att det är en tjej? Jag har ju läst det här inlägget förut, läste jag bara hälften? Hur tankspridd är jag egentligen??
Poäng: Nej va roligt :)

Duktiga Annika sa...

Hallåå!
Länge sen det uppdaterades här..
Bebis? :)