lördag, januari 12, 2008

Oj, vad allt går fort!

Det här är en passande bild på vad julen varit för hannes. En lång längtan/väntan på vad som ska komma med en massa godis! Han valde själv att vara pepparkaka i år och det var han nästan ensam om på dagis. Jag tror det fanns en tjej också som var pepparkaka. Tyvärr insåg jag när vi satte igång kameran på dagis att vi inte hade så mycket bateri, så de bilder som finns är inte så många och ganska suddiga...

I den långa väntan på att det skulle komma det där som skulle komma, tomten och julklappar, så hann vi göra ganska mycket som var kul!
Vi bakade pepperkakor och lussebullar och Anders & Hannes var och köpte en gran som vi klädde fint tillsammans. Hannes tittade i alla leksakskataloger som kom, mycket!

Så kom då äntligen dagen som var målet. Vi hade en teevlig dag som började med gdstjänst och sen hem för att farmor, farfar och Daniel kom och firade jul med oss.
Och faktiskt kom tomten också!!!
Sen kom han dagen efter hos mormor och morfar också! Det kändes som att det delades ut julkappar i hur många dagar som helst.

Så åkte Anders iväg på ett nyårsläger och jag, hundarna och barnen försökte fylla dagarna med aktiviteter. Vi var inte hemma en enda dag. Nyår firade vi i Riala med Uffe & Monicas familj. Det var lugnt och mycket trevligt. Framförallt för hundarna som fick vara med men att det inte var så jättemycket smällare.

Anders kom hem på nyårsdagen från ett läger.
När han kom hem hade han också "lite mat" med sig som ingen annan ville ta hand om efter lägret. Bl a hade han en massa mjölk med sig. Vad göra med all denna mjölk?

Efter lite funderande om jag skulle lägga dedn i frysen eller baka av den så bestämde jag mig för det sistnämnda.

Vet ni hur mycket bullar det blir av 4 liter mjölk?!?

Det här var den första degen på drygt en liter mjölk...

Några butterkakor blev det också. Här är två.
Jag bakade hela dagen! Jag tror det blev ungefär 80 bullar, 3 butterkakor och 8 längder.
Så det är nu bara att komma och fika! Jag har fikabröd i frysen att ta fram!!!

De har nu också öppnat ett sånt här roligt äventyrslek här i Norrtälje! Lekplaneten villket ska ha ett rymdtema. Här kan ni se det stora rymdmonstret med en mun som öppnar och stänger sig. Det är Hannes i gröna byxor.
Här är baksidan av monstret. En härlig rutchkana.
Sen är där också en jättestor klätterställning med en massa olika gångar och rutchkanor och så.
Här kommer Hannes och Isabella.

Inga kommentarer: