onsdag, april 30, 2008

6 år minsann!

För 6 år sen idag bjöd jag hem Anders på middag, och sen dess har vi inte lämnat varandras sida!

Mycket har hänt sedan dess och ibland ser vi förvånat på varandra och säger; Har det verkligen bara gått 6 år?!

4 bilar
2 hundar
3 barn
2 lägenheter
1 hus med 3000 m2 trädgård
1 företag


Det känns konstigt att man kan gå och längta så mycket och länge och sen när man är mitt uppe i det så går tillvaron så fort! Nu när jag vill njuta av varje ögonblick och våga stanna upp ofta för att bevara ögonblicket så består tillvaron mest av att städa, tvätta, springa efter barn, plocka upp saker från golvet, tänk att allt måste ner på golvet hela tiden! Hannes gör inget annat ibland än att vräka ner allt han ser på golvet. Just nu har han hällt ut alla sina lådor med leksaker och allt som stod i hyllorna i sitt rum, så ALLT ligger på golvet!

Men tillbaka till hur det var för 6 år sen.
Det jag drömde om då har jag fått och lite till. I glädje och sorg.

Så sitter jag nu här på vår sexårsdag, ensam i natten och längtar tills Anders kommer hem i morgon.
I kylskåpet ligger lamm och väntar på att bli tillagat, det var det jag bjöd Anders på första middagen för sex år sen, så det är det vi alltid äter!
Om mindre än ett dygn är han hemma!

Inga kommentarer: