måndag, augusti 20, 2007

3:e bröllopet denna sommar!

I lördags var det så dags igen. Det är det 3:e bröllopet denna sommar i vår bekantskapskrets. Det här var också det bröllop som vi var mest engagerade i. Anders var värd och jag gjorde tårtorna och festbladet.

Från början sa jag nej till att göra tårtorna men när bruden sa att hon kunde göra bottnarna om jag bara garnerade så skulle det vara bra. Jag sa OK, men när jag stod där dagen innan och doppade 8 liter jordgubbar i fin choklad och det tog hela dagen så ångrade jag mig lite och när jag stod där på bröllopsdagens morgon och det tog nästan 1½ timme bara att få på grädden så ångrade jag djupt att jag hade ställt upp. Garneringen gjorde jag när vi kom från kyrkan och när chokladen jag hade spritsat för att ha runt kanterna bara gick sönder så höll jag på att ge upp!

Man har ju liksom en vission om hur man skulle vilja få det att se ut och när det verkligen inte blir så så känner man sig lite misslyckad. Men alla har tyckt att de var jättefina och jag har fått jättemycket beröm! (Pust!)
Tyvärr tog jag aldrig någon bild på den lilla tårtan med det lilla björnbrudparet. Men här kan man i alla fall se hur de såg ut. Det är riktigt fin 70% choklad.
Det är inte ofta man ser att tårtorna blir så mycket fotade och filmade heller. Innan jag hann hämta min kamera såg jag att det stod ungefär 20 personer samtidigt och fotade eller filmade:D
Annars har vi också denna helg hunnit med att åka och hälsa på gudbarnen Sofie och Linus som var på landet här i Riala. De hade en studsmatta som Hannes och alla andra hoppade i. Först tyckte Hannes att det var lite läskigt men efter ett tag gick det bättre.
Det nyaste är att han har börjat att organisera sina bilar. Han kan jobba en bra stund med det men som ni kan se så blir det riktigt bra! Här kommer ett par bilder som vi lyckats ta. (Jag har ju just nu bara stora kameran och den är faktiskt inte lika lätt att få fram för att ta bilder med så just nu händer det inte alltid att vi får med den.)
Kolla in att de står i storleksordning!
Nej, nu ska vi ut och se om vi får gjort nåt i trädgården!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilka tårtor!! Men jag är inte ett dugg förvånad att de blev så snygga ;)