onsdag, maj 09, 2007

Eldningshjälp

Under söndagen hade vi hela familjen Andersson här. Vi eldade mest hela tiden och Uffe sågade för glatta livet med motorsågen.
Vi njöt av det fina vädret hela dagen och killarna provade båten som ligger i vår trädgård. Tyvärr kommer de inte så långt, men man kan ju låtsas!
Sofie övde inför midsommar genom att göra en blomsterkrans.
Sen på måndag morgon kom soffan! När de stod här och såg hur det såg ut med att vi håller på att riva ner tapeter och så i storarummet sa han: Vi kanske ska behålla plasten på på den nya soffan???
-ja, sa jag, och fattade nog inte just då att det innebar att de bara ställde in tre stora paket innehållande en omonterad soffa...
Så fast vi köpt soffan på MIO kändes det efter att de åkt som att vi ändå köpt soffan på IKEA...
Där stod jag och insåg att: vi har ju inget att sitta på , vi kan ju inte bara sitta på köksstolar ett par veckor.
Efter lite fundernade till var det bara att sätta igång att montera, tills jag såg att soffan var monterad åt fel håll...
Jag löste det med!
Nu har vi en ny fin soffa, till hälften inslagen i plast och i övrigt övertäckt med lakan.
Men den är fin!
Nån dag ska ni få se! men inte förrän vi tapetserat om...

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh du jag vet faktiskt inte... Det är möjligt att det finns nere i Bredden men jag är högst osäker... De ställen jag känner till ligger ju alla inne i stan tyvärr...